کامپوزیت و نما

  • ۰
  • ۰

مشخصات فنی ورقهای کامپوزیت :


1.       مقاومت بالا در برابر شرایط متفاوت آب و هوایی: این ورقها به واسطه پوشش رنگ PVDF ، پایداری فوق العاده ای در برابر نور خورشید، اشعه ماوراء بنفش، دماهای متفاوت (40 تا 80 درجه سانتیگراد) و مواد اسیدی و قلیایی دارند.


2.       مسطح بودن : سطح ورق، فاقد هر گونه برآمدگی بوده و کاملاً مسطح است.


3.       سبکی وزن : با توجه به وزن کم ورق در مقایسه با دیگر مصالح قابل استفاده در نمای ساختمان، استفاده از آنها سبب کاهش وزن ساختمان شده و به سادگی قابل پردازش و نصب می باشد. ورقهای کامپوزیت دارای وزن کمی حدود 5 تا 8 کیلوگرم در هر مترمربع می باشند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان، دارای پایین ترین وزن ممکن می باشد. (کاهش وزن سازه باعث کاهش ضریب زلزله در محاسبات می گردد)


4.       کارایی : برش، ایجاد خم و شکل پذیری ورق توسط ابزارآلات مخصوص به راحتی امکان پذیر است. به طوری که هیچ گونه موج یا شکستگی در رنگ ورق بوجود نخواهد آمد.


5.       خواص آکوستیک : فضای خالی پشت ورقهای کامپوزیت، باعث ایجاد خاصیت آکوستیک شده، بطوریکه وقتی از این ورق در نمای یک ساختمان با دیوارهای ساخته شده از بتن سبک استفاده شود، عایق صوتی دو برابر شرایط بدون ورق خواهد بود.


6.       امکان آب بندی نما : از دیگر ویژگیهای نمای کامپوزیت، امکان آب بندی آن می باشد، بگونه‌ای که امکان نفوذ آب به زیر نما وجود نداشته و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی خارج می شوند.

کامپوزیت

  • ۹۵/۰۲/۰۷
  • مهیار اولادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی